آرشیو بهمن ماه 1401

ریبون از پاییز 1401 فعالیت خود را به صورت تخصصی در فضای مجازی آغاز کرده است. این وبلاگ مختص به نشر رسمی اخبار ریبون در میان فضای وبلاگ فارسی است.

لباس شب چیست؟

۴ بازديد
این لباس مجلسی از مجموعه‌ای از لباس‌های مرتبط با دوک همسر کامبرلند، تیرا، شاهزاده خانم دانمارک، و دخترانش، زیبایی‌شناسی مد لباس فرانسوی را با تسلط فنی یک مؤسسه لباس‌سازی مشهور در وین در اوایل قرن بیستم ادغام می‌کند. جی و ای. اسپیتزر، همراه با خانه‌های کریستوف فون درکول و گریین‌باوم، طبقات بالای وینی را با لباس‌هایی مبله کردند که نشان‌دهنده جدیدترین گرایش‌های پاریس است.

این نمونه، با خط کمر برآمده‌اش، پارچه‌های وستیژال که بدنه تک‌بوزومی قبلی را تداعی می‌کند، و شبح ستونی با منحنی S ضعیف، با سبک I9I0 در خانه‌های محترمی مانند Paquin، Doucet و Worth مطابقت دارد. این شرکت‌ها، نه به آوانگارد بودن پل پوآره (که روشنفکران وین از نوآوری‌هایش استقبال کردند)، محافظه‌کاری سلطنتی دربار هاپسبورگ را منعکس می‌کردند. در این مثال، پیمایش نقوش «عجیب و غریب» در نخ ابریشم و استفاده از مهره‌های قلاب‌دار که با طلای خالص اندود شده‌اند، جلوه‌ای بسیار مجلل ایجاد می‌کند. به دلیل خلوص غیر معمول فلز، درخشندگی مهره‌ها به ظاهر لباس مجلسی طراوت می‌بخشد. 


برای خرید ست لباس دخترانه و ست لباس پسرانه به ریبون مراجعه کنید.