30 نوع بافت مختلف پارچه قسمت سوم

ریبون از پاییز 1401 فعالیت خود را به صورت تخصصی در فضای مجازی آغاز کرده است. این وبلاگ مختص به نشر رسمی اخبار ریبون در میان فضای وبلاگ فارسی است.

30 نوع بافت مختلف پارچه قسمت سوم

۵ بازديد

 قسمت قبلی این مقاله را از اینجا بخوانید.

11.چینچیلا

این پارچه های خاص (پشمی یا پنبه ای) دارای بافت سطحی نرم و نامنظم با تافت های گرد کوچک هستند. نخ های شناور بلند توسط دستگاه چینچیلا برای ایجاد این پارچه تنظیم میشوند.

  1. گلدوزی
گلدوزی

گلدوزی روی پارچه های بدون بافت محکم بافته شده اضافه می شود. پارچه چشمک (Broderie Anglaise) از جمله پارچه های گلدوزی شده است که سرتاسر آن گلدوزی شده است. تقریباً هم انواع پارچه هایی مانند تور، مخمل، پارچه ابریشمی به این صورت گلدوزی می شوند.
گلدوزی

  1. پارچه وافل
وافل

این دارای یک الگوی مربع یا الماس شکل برجسته (لانه زنبوری) است که توسط تارهای شناور و نخ‌های پرکننده ایجاد می‌شود که برآمدگی‌هایی را در امتداد خط شناورها تشکیل می‌دهند. نام دیگرش پارچه پیکه لانه زنبوری است.

  1. پارچه های متالس (پارچه های دوتایی)
متالس

این یک پارچه با سطح کوبیده شده است که به نظر می رسد با طرح های بافت دار روی سطح (اثر متالس) بالشتک یا لحاف شده است. پارچه نرم و پف دار به صورت پارچه دوتایی ساخته شده است و به نظر می رسد که داخل آن با یک چوب پنبه ای پوشانده شده است. بیشتر به عنوان پارچه کت و شلواریا برای ملافه استفاده می شود. بافت زیبای برجسته در سطح ، الگوهای چروکیده مانند گل‌ها، هندسی‌ها و مدال‌ها را نشان می‌دهد.

  1. نمد
نمد

نمد نوعی پارچه متراکم و با بافت بالا است که با غلتاندن و فشار دادن پشم / هر الیاف طبیعی دیگر با اعمال رطوبت یا حرارت و فشار زیاد ساخته می شود.

ادامه مطلب را از اینجا بخوانید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.